Bitcoin Hari Ini

Berdasarkan analisa harga Bitcoin hari ini 27 Jan 2021 harga pada ketika ini sedang mengalami penurunan dan berada di paras 30,900 USD per Bitcoin berbanding semalam harga per bitcoin pada 26 Jan 2021 berada di paras 32,708 USD per bitcoin, ini menunjukkan bitcoin mencatatkan penurunan harga yang banyak sekitar 1,808 USD. Di paras ini kita akan melihat apakah candle yang akan terbentuk sama ada Bearish atau Bullish. Jika Bullish harga dijangka akan naik untuk menuju keparas 31,900 USD atau jika Bearish harga akan turun keparas 29,000 USD.

Analisa Terkini di Trading View
Melalui hasil keputusan analisa di trading view sebagai rujukan Analisa Harian dalam keadaan SELL, ini bermakna pasaran Bitcoin pada ketika ini dijangkakan akan menurun lagi oleh kerana market hari ini menunjukkan harga Bitcoin menurun dengan banyak berbanding semalam. Jadi, sudah pasti bagi trader trader Bitcoin berada dalam keadaan tak senang duduk sehari dua ini dek kerana penurunan harga per Bitcoin yang mencatatkan hampir 2,000 USD.

Sumber dari : tradingview.com

Trading Chart BTCUSD/Bitcoin semasa
Mari kita lihat pergerakan pasaran semasa Bitcoin didalam Trading Chart semasa, harga semasa yang dicatatkan didalam trading chart ini harga per Bitcoin berlegar legar sekitar 30,900 USD. Dalam jangkaan penulis melalui pemerhatian didalam Trading Chart ini, kita menjangkakan harga Bitcoin pada esok (Khamis,28 January 2021) akan terus mencatatkan penurunan harga dan mungkin berlegar legar di sekitar 29,000 USD per bitcoin.

Trading Chart semasa BTCUSD

Berita Bitcoin Terkini

Sumber dari : news.bitcoin.com

Gabenor Bank England Andrew Bailey memberi amaran bahawa cryptocurrencies tidak akan bertahan. Andrew mengeluarkan kenyataan itu secara dalam talian di World Economic Forum ketika menjadi panel bagi tajuk “Menetapkan Semula Matawang Digital”. Pada hemat penulis, kenyataan yang dikeluarkan oleh gabenor Bank England, Andrew Bailey inilah yang memberi impak kepada harga semasa Bitcoin kerana ia merupakan suatu berita yang menggemparkan pasaran Bitcoin dunia. Penulis berharap agar semua trader trader yang follow rapat dengan Bitcoin ni bersabar dan terus berharap supaya harga Bitcoin kembali stabil dan berada diparas yang sesuai dan menguntungkan.

Belajar Trading Bitcoin
Tanpa Ilmu anda tidak boleh menjalankan urusniaga trading Bitcoin.Ianya berisiko dan boleh menyebabkan anda kehilangan keseluruhan modal yang di laburkan. Oleh itu, anda perlu memikirkan terlebih dahulu samaada sudah bersedia dari segi kewangan ilmu pengetahuan dan mental dalam mengharungi aktiviti trading ini. Ia sememangnya perniagaan berisiko namun ia juga boleh memberikan pulangan yang lumayan dan cepat. Untuk itu anda perlu memahami asas Bitcoin terlebih dahulu serta mempelajari bagaimana untuk mengukur arah pergerakan pasaran.

Dah bersedia untuk trade bersama kami? Anda boleh daftar pautan link dibawah :
my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

Kelas Belajar Bitcoin Weltrade MY
Anda boleh mengikuti kelas belajar trading Bitcoin secara Facebook live streaming setiap hari dari isnin-jumaat jam 3.30 petang-5 petang di page facebook weltrade MY melalui siaran tersebut anda boleh mengetahui jangkaan pergerakan harga Bitcoin, ulasan tentang Bitcoin, berita ekonomi dan anda boleh bertanyakan secara langsung sekiranya anda ada sesuatu persoalan yang memerlukan pencerahan. Kelas ini di adakan secara percuma dan terbuka kepada sesiapa sahaja yang berminat untuk mengetahui tentang perjalanan Bitcoin.

Facebook rasmi Weltrade My

Untuk mendapatkan Info yang lebih lanjut sila ikuti kami melalui

Weltrade Malaysia
leval 2 Block B, The Troika
Persiaran KLCC Kuala Lumpur

012-2963403
www.weltrade.com
www.weltrade.com.my

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend