Harga Emas Hari Ini

[ 03 Februari 2021 ] Berdasarkan analisa harga Emas hari ini 03 Februari 2020 harga semasa emas pada ketika ini berada di paras 1,840 USD per Ouns berbanding semalam harga per Ouns pada 02 Februari 2021 berada di paras 1,863 USD per Ouns, ini menunjukkan Emas mencatatkan penurunan harga sekitar 23 USD ya. Ketika ini kita masih menantikan apakah candle yang akan terbentuk sama ada Bearish atau Bullish. Jika Bullish harga dijangka akan naik untuk menuju keparas 1860USD atau jika Bearish harga akan turun keparas 1,830 USD.

Analisa Terkini di Trading View
Melalui hasil keputusan analisa di trading view sebagai rujukan Analisa Harian dalam keadaan SELL, ini bermakna pasaran Emas (XAUUSD) pada ketika ini dijangkakan bakal mencatatkan kenaikkan tetapi jika dilihat pada trade chart ketika ini, untuk long-term (1 Day trade) kita dapat lihat harga emas akan terus menunjukkan kenaikkan secara berperingkat untuk process supply demand. Kita dapat menjangkakan kenaikkan harga emas pada tengah malam ini melalui beberapa sign yang terpapar pada trading chart XAUUSD semasa.

Sumber dari : tradingview.com

Trading Chart XAUUSD/Emas semasa
Sekiranya kita perhatikan pergerakan pasaran semasa Emas didalam Spot Trading Chart semasa, harga semasa yang dicatatkan didalam trading chart ini per Ouns Emas berlegar legar sekitar 1,840 USD. Berdasarkan pemerhatian terperinci didalam Spot Trading Chart ini kita menjangkakan harga Emas akan menunjukkan kenaikkan menjelang tengah malam ini atau pagi nanti pada (Khamis,03 February 2021), penulis berkata demikian kerana potensi untuk harga Emas test dan berlegar legar di paras 1,850 USD per Ouns tu agak tinggi ya. Bagi anda traders traders Emas, jom kita sama sama mengharapkan agar pasaran Emas dunia kembali menunjukkan trend kenaikkan pada harganya agar dapat kita peroleh profit.

Trading Chart semasa bagi Emas/XAUUSD 03 Februari 2021

Harga Emas Terkini dipasaran Malaysia
Berdasarkan harga yang dikeluarkan oleh Public Gold pada hari ini, harga emas 999 bagi 100 gram berharga sekitar RM 25,914 dan ini merupakan harga yang dijual oleh PG ya. Untuk harga PG beli pula bagi 100 gram adalah sebanyak RM24,100. Baik mari kita lihat pula harga asas bagi 1 gram emas 999, harga asas emas hari ini berada sekitar RM262 ya semua, dan jika di toko toko emas yang lain harganya mungkin berlegar legar antara RM270 hingga RM280, ni agaran kasar penulis saja ya, untuk dapatkan kepastian yang lebih jelas berkenaan harga pasaran emas di Malaysia anda bolehlah pergi ke kedai emas yang berdekatan ya.

Sumber dari : www.publicgold.com.my

Jom Belajar Trading Emas
Tanpa Ilmu kita tidak boleh menjalankan urusniaga trading Emas dengan baik kerana ia akan memberi risiko serta beban dan boleh menyebabkan kita kehilangan keseluruhan modal yang di laburkan. Oleh yang demikian, anda perlu memikirkan terlebih dahulu samaada sudah bersedia dari segi kewangan, ilmu pengetahuan dan mental dalam mengharungi aktiviti trading ini. Ia sememangnya perniagaan berisiko namun ia juga boleh memberikan pulangan yang lumayan dan cepat berbekalkan ilmu trading yang kita pelajari. Untuk itu anda perlu memahami asas Emas/Gold terlebih dahulu serta mempelajari bagaimana untuk mengukur arah pergerakan pasaran semasa dan akan datang.

Dah bersedia untuk trade bersama kami? Jom Jana Profit bersama Kami Kerana Anda Traders Yang Kami Cari !
Anda boleh buka real account melalui pautan link dibawah :
my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

Kelas Belajar Trading Weltrade MY
Anda boleh mengikuti kelas belajar trading secara Facebook live streaming setiap hari dari isnin-jumaat jam 3:30 petang-5:00 petang di page rasmi facebook weltrade MY melalui siaran tersebut anda boleh mengetahui jangkaan pergerakan dan ulasan harga pasaran trading, berita ekonomi dan anda boleh bertanyakan secara langsung sekiranya anda ada sesuatu persoalan yang memerlukan pencerahan. Kelas ini di adakan secara percuma dan terbuka kepada sesiapa sahaja yang berminat untuk mengetahui tentang perjalanan Gold, Bitcoin, Crypto, Forex dan Oil Brent trade.

Facebook rasmi  weltrade MY

Untuk mendapatkan Info yang lebih lanjut sila ikuti kami melalui

Weltrade Malaysia
leval 2 Block B, The Troika
Persiaran KLCC Kuala Lumpur

012-2963403
www.weltrade.com
www.weltrade.com.my

Related Posts

METAFIZIK

Adakah anda kecewa ? Gagal dalam kehidupan, segala galanya tidak

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend