Broker spread paling rendah

Salah satu keutamaan seorang trader dalam memilih broker yang terbaik untuk berdagang tentunya berapa spread yang di kenakan apabila anda melakukan urusniaga. Setiap broker mengenakan spread yang berbeza beza bagi setiap pair yang di tawarkan. Ada Broker yang menawarkan Spread yang rendah, ada yang yang menawarkan spread yang tinggi, spread tetap dan juga spread yang mengembang.
Bagi seorang trader, Broker yang menawarkan spread yang rendah tentunya yang akan menjadi keutamaan.

Apa Itu Spread ?

Definisi spread merujuk kepada perbezaan antara bids atau harga jual dan ask atau harga beli. Atau di sebut juga perbezaan antara quotes buy dan quotes sell.
Dari spread inilah broker mendapatkan keuntungan.
Kebiasaannya Setiap broker akan memaparkan berapa nilai spread yang di kenakan bagi setiap Pair. sebagai Contoh Spread bagi EUR/USD adalah sebanyak 2 Pips. Jadi jika anda membuat BUY/SELL pada pair EUR/USD anda akan di kenakan caj sebanyak 2 pip dan berapa jumlah dalam USD yang akan di tolak daripada equiti anda adalah bergantung kepada size lot yang anda pilih. Contoh jika anda trade BUY dengan nilai 1 lot, bermakna 20 USD akan di tolak kedalam equity anda.

Floating Spread
Kebanyakan Broker, mengenakan spread secara Floating iaitu Spread akan berubah apabila berlakunya pasaran tidak normal ataupaun ketika berlakunya fluctuate harga yang sangat banyak pergerakannya. Pada ketika ini Spread akan mengembang bergantung terhadap kondisi pasaran pada waktu tersebut. Floating Spread ini lebih kepada untuk mengimbangi kerugian yang di alami oleh broker kesan daripada pasaran tidak normal Ini.
Walau bagaimanapun ada juga broker yang mengenakan spread yang tetap, tidak berubah walaupun ketika pasaran tidak normal. kebiasaannya bagi spread tetap ini Kadar yang di kenakan adalah tinggi.

Kenapa Trader suka Spread Rendah

Jika anda orang lama pasti tahu mengapa Trader sukakan spread rendah. Maksud Spread tadi adalah caj yang di kenakan oleh broker setiap kali trader membuat urusniaga, Jadi jika spread rendah tentunya caj yang di kenakan oleh broker ketika anda melakukan urusniaga adalah rendah. Contoh pair EURUSD untuk trading dengan 1 Lot. Spread terendah kebiasaannya bermula dari 2 pip. dan caj akan di kenakan adalah 20 USD. ada juga broker yang spread nya adalah 3 pip jadi anda akan di kenakan 30 USD bagi 1 Lot.
Dengan Spread yang rendah juga membolehkan anda untuk membuat trading dengan teknik scalping atau Hedging ataupun sesuai bagi trader yang menggunakan Exper Advisor (EA)

Spread Broker Weltrade
Weltrade adalah sebuah broker antarabangsa yang telah beroperasi semenjak dari tahun 2006. Ia Menawarkan 5 Jenis akaun iaitu
Micro
Premium
Pro
Zulutrade
Kripto
Kelima-lima type akaun ini di cipta untuk sesuaikan dengan apa yang anda inginkan, pengalaman dan juga modal. Spread bagi kelima-lima akaun ini adalah Floating Spread dan dalam kategori spread rendah.
Spread Paling rendah bagi kelima-lima akaun ini adalah Pro akaun. Pro akaun adalah akaun ECN dan tiada caj komisyen di kenakan ketika membuat urusniaga

Jenis-Jenis akaun Weltrade

Jika anda ingin membuka akaun weltrade anda boleh membukanya melalui pautan di bawah
my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

Dan sekiranya anda ingin mendapatkan welcome Bonus sebanyak 50 USD, sila ikuti seperti di bawah
pilih type Micro
buat pengesahan telefon
membuat deposit Min 50 USD.
setelah itu akaun anda akan dikredit kan sebanyak USD 100.

Bonus ini berfungsi seperti duit deposit anda. anda boleh membuat profit dan tiada sekatan atau potongan ketika withdrawal. Selain itu anda juga akan mendapat bonus cabutan bertuah yang bernilai dari 5 USD- 1000 USD. Bonus ini juga berfungi seperti duit deposit dan ianya 100% support margin.

Nota
ini adalah welcome bonus kepada pelanggan baru weltrade. pelanggan lama hanya bonus astrocard/ spinner & 100% deposit Bonus

Dengan Spread yang rendah serta Bonus Support Margin, ia adalah kombinasi terbaik untuk sebagai seorang trader menjana Profit dalam Pasaran Financial Instrument Trading

untuk pertanyaan sila hubungi
www.wassap.my/+60122963403

www.weltrade.com.my

Related Posts

METAFIZIK

Adakah anda kecewa ? Gagal dalam kehidupan, segala galanya tidak

Scroll to Top
Send this to a friend