Dana $ 105 Juta Untuk Kitar Semula Arang Batu Untuk Kripto

Stronghold Digital Mining telah mengumunkan bahawa mereka mempunyai dana melebihi usd 100 juta dalam dua penempatan syarikat swasta yang menyokong aktiviti-aktiviti untuk perlombongan Bitcoin yang  stabil.

Stronghold Digital Mining yang berpangkalan di Pennsylvania telah mengumumkan penyelesaian dua kenaikan sekuriti ekuiti syarikat itu bernilai $ 105 juta.

Menurut pengumuman yang dikongsi dengan Cointelegraph, kemudahan penjanaan kuasa pertama syarikat itu, Loji Penjanaan Scrubgrass di Venango County, mengubah arang batu buangan menjadi tenaga pada skala yang setara dengan “loji tenaga air berskala besar”  kemudian digunakan untuk melombong Bitcoin dan lain-lain kritpo.

Arang batu sisa yang dikitar semula oleh Stronghold dihasilkan oleh kumpulan operasi perlombongan arang batu pada abad ke-19 dan ke-20. Proses penjanaan kuasa Stronghold memungkinkannya untuk merehabilitasi kawasan tanah besar yang hancur akibat dari saluran sisa asid arang batu.

AMD menerangkan proses di mana hujan atau salji bercampur dengan sulfur dalam sisa arang batu, yang memungkinkannya memasuki ke dalam sistem air dan mengancam kehidupan akuatik. Setelah membuang sisa arang batu, Stronghold juga merancang untuk menyumbangkan tanah yang dipulihkan itu semula kepada masyarakat setempat di kawasan sekitar.

Syarikat menganggarkan bahawa untuk setiap Bitcoin yang di lombong, 200 tan arang batu di gunakan.

“pembakaran arang batu telah melanda negara asal di Pennsylvania selama seratus tahun yang lalu,” kata ketua pengerusi Stronghold, Bill Spence mengatakan,Kami menggunakan teknik perlombongan kripto abad ke-21 untuk memperbaiki kesan perlombongan arang batu abad ke-19 dan ke-20 di beberapa wilayah yang paling diabaikan di Amerika Syarikat.

Bekerjasama dengan pihak berkuasa alam sekitar tempatan, Stronghold telah merebut kembali 1.000 ekar tanah Pennsylvania yang digambarkan sebagai sekalitidak dapat digunakan.Sebagai tambahan untuk mengeluarkan lebih dari 98% pelepasan merkuri, NOx, dan SO2, proses pengeluaran firma menghasilkan abu terbang – yang dapat digunakan sebagai baja.

Stronghold berharap dapat beroperasi lebih daripada 28,000 pelombong,melombong kripto  menjelang pada tahun 2022, dan dalam perbincangan untuk memperoleh kemudahan yang mewakili kapasiti penjanaan elektrik lebih dari 200 megawatt.

Kenaikan itu berlaku apabila komuniti Bitcoin menjadi semakin peka terhadap alam sekitar, dengan Ketua Pegawai Eksekutif Tesla, Elon Musk yang terkenal membalikkan keputusan syarikat pengeluar kenderaan elektrik beliau untuk menerima pembayaran dalam Bitcoin, dengan alasan jumlah persekitaran perlombongan dari sumber arang batu.

Awal bulan ini, elon musk menyatakan Tesla akan mencari sokongan yang berterusan untuk BTC sekiranya sektor perlombongan beralih menjadi sekurang-kurangnya 50% yang digerakkan oleh tenaga bersih.

Kontroversi mengenai jejakan  ekologi penciptaan Bitcoin telah menyumbang kepada trend penurunan bagi stok perlombongan  di Amerika Utara yang disenaraikan secara terbuka dalam beberapa bulan kebelakangan ini, yang mengalami penurunan sekitar  50% dan 60% sejak mencatat kenaikan tertinggi sepanjang masa.

Walaupun trend penurunan harga kripto yang ketara menunjukkan beberapa tanda kelewatan, bank pelaburan bebas, Compass Point, telah memberi nilai beli kepada Riot Blockchain (RIOT) dan Marathon Digital (MARA)  dengan memperhatikan syarikat-syarikat yang menghasilkan BTC dengan potongan harga 62% dan 70 % berbanding harga spot

jika di lihat pergerakan btc pada time frame harian di bawah,btc gagal tutup di bawah 28,043.66,dan btc Berjaya membuat rejection pada support tersebut,potensi naik untuk btc di sekitar resistance area 35,428.30-36,185.25(trading is about probability)jangan risiko kan melebih 2-3% dari jumlah equity semasa bagi yang trade di platform mt4,mt5 dan futures untuk mengelak kerugian teruk dan margin call

Analisa forex mingguan 21 jun – 25 jun 2021

Bagi berminat nk trade atau nak jadi ib di broker weltrade,weltrade menawarkan beberapa jenis account,micro,premium,pro,ZuluTrade dan Digital

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

promotion weltrade tawarkan,bonus 100%,iphone 12 pro max,cash puzzle,astrocards dan bonus spinner,rujuk pautan di bawah

 majalahtrader.com/classified/jum-claim-bonus-100-di-mt5/

majalahtrader.com/classified/sambil-buat-profit-dan-claim-iphone-12-pro-max/

majalahtrader.com/classified/cash-puzzle-weltrade/

majalahtrader.com/classified/astrocards-dari-weltrade/

majalahtrader.com/classified/spinner-bonus-weltrade/

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend