Hashrate Btc Menurun Agak Ketara,Disebabkan Desakan China Pada BTC

Hashrate btc mengalami penurunan agak ketara ketika China mengambil tindakan ke atas perlombongan BTC

– Wilayah barat daya Sichuan telah menjadi wilayah kelima di negara china yang mengumumkan tindakan sewajarnya terhadap aktiviti perlombongan Bitcoin.

– Kesukaran bagi perlombongan Bitcoin yang mengakibatkan penurunan harga btc melebihi dari 11% dari paras tertinggi minggu lepas.

China terus memberi desakan pada cryptocurrency ketika Sichuan mengarahkan syarikat tenaga untuk berhenti memberikan jana kuasa kepada 26 ladang aktiviti perlombongan Bitcoin di rantau ini. 

Sichuan menghentikan perlombongan Bitcoin

Selepas pertemuan antara Biro Sains & Teknologi China dan Biro Tenaga Sichuan Ya’an, pelombong Bitcoin di rantau ini dimaklumkan bahawa mereka mesti berhenti beroperasi pada hari jumaat 25 Jun ini .

Sichuan, sebuah wilayah di barat daya China, telah terkenal di antara lading aktiviti perlombongan Bitcoin kerana banyaknya hidroelektrik murah yang dihasilkan semasa musim hujan, yang berlangsung sehingga lima bulan selama musim panas.Syarikat kuasa di wilayah itu memberitahu para pelombong bahawa mereka akan ditutup sehingga diberitahu kelak. Syarikat tenaga diminta untuk menghentikan kuasa pada awal 20 Jun.

Sejak China mula menguatkan pendirian terhadap mata wang kripto, harga Bitcoin merosot menurun,gagal meneruskan kenaikan harga yang mengalami sejarah terburuk ketika ini.

Wilayah barat daya telah menjadi wilayah kelima di negara itu yang telah mengumumkan tindakan keras terhadap ladang aktiviti perlombongan kripto pada bulan Mei, Majlis Negeri China beranggapan bahawa aktiviti perlombongan kripto ke dalam senarai risiko kewangannya yang memerlukan pemantauan, walaupun kripto telah di beritahu larangan mengenai aset digital ini sejak 2017 lagi.

Sejurus selepas pengumuman itu, wilayah-wilayah termasuk Mongolia Dalam, Xinjiang, Qinghai dan Yunnan juga tidak bersetuju dan melarang penambangan Bitcoin.Walaupun musim hujan menarik minat ke provinsi Sichuan, pelombong berhijrah ke Xinjiang sepanjang tahun ini, di mana mereka bergantung pada sumber tenaga berkuasa arang batu ketika cuaca menjadi sejuk.

Menurut Cambridge Center for Alternative Finance, China menyumbang lebih daripada 65% hashrate rangkaian Bitcoin.

Berikutan perkembangan baru Sichuan dalam menghentikan operasi perlombongan, kuasa perlombongan yang menyokong Bitcoin merosot turun hampir 17%.

Pemadaman sumber elektrik di Xinjiang yang berlaku pada bulan April menyebabkan penurunan kadar hash Bitcoin sebanyak 30%, dan memberi impak penurunan harga sekitar usd 10,000 bagi 1 btc.

Menurut data BTC.com, kesukaran bagi perlombong Bitcoin dijangka mencatat penurunan  sekitar 11.2%. Kesukaran tersebut memberi impak pada aktiviti perlombongan Bitcoin, yang mengukur betapa sukarnya pelombong untuk membuat blok baru pada blockchain,ini telah menyaksikan penyesuaian negatif pada bulan lalu, kerana ia turun dari paras 25,046 trilion menjadi 19,932 trilion.

Penting untuk diperhatikan bahawa apabila kripto terkemuka telah mencatatkan tiga kesukaran negatif berturut-turut, pasaran kripto telah mengalami penurunan harga aset digital secara besar-besaran. Pada bulan Disember 2018, pelombong bahkan mematikan peralatan mereka, berikutan penurunan harga laju ketika itu,adakah sejarah itu akan berulang kembali?

btc pada time frame daily di bawah masih tidak berjaya tutup di bawah 28,043.66,ada dua kemungkinan akan berlaku sama ada btc naik menuju resistance area 35,428.30 kerana btc masih membuat rejection pada support area 32,980.58-28,043.66.untuk turun menguji support area 26,571.25-25,618.51,btc perlu membuat breakout harga 28,043.66 dan tutup di bawah paras tersebut,untuk mencari peluang entry sell atau buy,boleh rujuk time frame h4 atau h1 bagi yang trade di platform mt4 mt5 dan futures,(trading is about probability)jangan risiko kan melebihi 2-3% dari jumlah equity semasa bagi mengelakan kerugian besar atau margin call

Bagi berminat nk trade atau nak jadi ib di broker weltrade,weltrade menawarkan beberapa jenis account,micro,premium,pro,ZuluTrade dan Digital- (untuk trade kripto)

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

promotion weltrade tawarkan,bonus 100%,iphone 12 pro max,cash puzzle,astrocards dan bonus spinner,rujuk pautan di bawah

 majalahtrader.com/classified/jum-claim-bonus-100-di-mt5/

majalahtrader.com/classified/sambil-buat-profit-dan-claim-iphone-12-pro-max/

majalahtrader.com/classified/cash-puzzle-weltrade/

majalahtrader.com/classified/astrocards-dari-weltrade/

majalahtrader.com/classified/spinner-bonus-weltrade/

Related Posts

METAFIZIK

Adakah anda kecewa ? Gagal dalam kehidupan, segala galanya tidak

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend