IRS Mahu Mengumpul Data Transaksi Kripto?

• Pesuruhjaya Perkhidmatan Hasil Dalaman Amerika Syarikat Charles Rettig meminta pihak berkuasa kongres untuk mengeluarkan peraturan terhadap kripto.

• Ketua mengatakan ia perlu mendapat perintah yang jelas dari Kongres mengenai agensi tersebut untuk mengumpulkan maklumat tentang kripto

.• Rettig menganggarkan bahawa jumlah cukai semasa ialah sekitar $ 1 trilion setahun

Pesuruhjaya Perkhidmatan Hasil Dalam Negeri Amerika Syarikat (IRS) Charles Rettig menyatakan bahawa harus memberikan lebih jelas mengenai pengumpulan maklumat untuk pemindahan kripto bernilai lebih dari $ 10,000.

IRS memerlukan kuasa dari kongres untuk melaksanakan peraturan terhadap kripto. dalam perbicaraan di hadapan Jawatankuasa Kewangan, Suruhanjaya IRS Charles Rettig meminta kuasa kongres yang jelas untuk mengatur tindakan seterusnya pada kripto.

Pesuruhjaya Charles Rettig menekankan bahawa kebanyakan mata wang digital itu dirancang untuk “menjauhi dari radar,” dan di sebabkan oleh itu,IRS akan ditentang.Dengan jumlah pasaran kripto melebihi dari $ 2 trilion dan lebih dari 8,600 pertukaran di seluruh dunia, Rettig menyatakan bahawa terdapat banyak halangan. ianya berkata:

“Kami sering dicabar, dan mendapat perintah yang jelas dari Kongres mengenai kewibawaan kami untuk mengumpulkan maklumat itu sangat penting.”

Pesuruhjaya menganggarkan bahawa jurang cukai – perbezaan antara cukai yang terhutang dan di kutip secara sah – adalah sekitar $ 1 trilion setahun lalu dan keuntungan besar dari kenaikan harga kripto telah melarikan dari pihak IRS:

“IRS pada masa ini mengeluarkan saman kepada pihak ketiga untuk mendapatkan maklumat mengenai pengguna kripto, tanpa menamakan secara spesifik individu. Ia juga aktif dalam penguatkuasaan sivil dan jenayah, tetapi agensi memerlukan teknologi dan sumber tambahan dari Kongres.

Pentadbiran Biden baru-baru ini meminta bank dan pertukaran kripto untuk melaporkan transaksi kripto lebih dari $ 10,000 kepada pihak IRS untuk mengurangkan cukai. Perbendaharaan menindak pengelakan cukai yang melibatkan penggunaan aset baru sebagai sebahagian daripada langkah pematuhan presiden.

Berikutan kritikan Senator Republikan, Mike Crapo terhadap hal laporan yang memetik kebimbangan privasi, Perbendaharaan telah mencadangkan pengurangan ke $ 600 dari $ 10,000.

Cadangan itu, bersama dengan sistem komputer yang dimodernisasi, dapat membantu IRS dalam menentukan pembayaran sebagai mana yang tidak menjadi sasaran audit, kerana agensi tersebut lebih suka pada  individu kaya yang lebih mengelak daripada membayar cukai.

Penasihat keselamatan nasional Biden Jack Sullivan mengumumkan awal minggu ini bahawa keselamatan siber dan memeriksa transaksi kripto dalam serangan siber mesti menjadi “keutamaan” bagi negara-negara dalam Kumpulan 7.

Komen Sullivan telah memberi effek terhadap serangan siber ransomware yang menyasarkan entiti AS, termasuk Syarikat Paip Kolonial. ianya menambah bahawa Bitcoin dan kripto-kripto lain sering menjadi teras serangan ransomware dan transaksi lain yang melibatkan kumpulan penjenayah yang memgambil kesempatan bagi mendapatkan wang digital.

Jika kita lihat carta di bawah di ambil sumber coinmarketcap menunjukan penurunan sekitar 7 hari lalu bagi sesetengah kripto

Bagi yang berminat nak trade bitcoin di weltrade,anda boleh membuka account jenis digital dengan deposit  serendah minimum usd 50 dan spread start dari zero

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439  

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy

www.wassap.my/+60134099787

www.facebook.com/WeltradeMY

www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured

t.me/weltrademalaysiaofficial

www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend