Keuntungan pelombong Bitcoin dapat berlipat ganda ?

Ekonomi perlombongan telah meningkat dengan ketara, menurut penganalisis.

Pelombong yang aktif mungkin mendapat keuntungan mereka berlipat kali ganda berikutan penyesuaian kesukaran penurunan dalam aktiviti perlombongan 28% pada 3 Julai, menurut beberapa lokasi perlombongan btc.

Bitcoin Miner Profitability Could Double After Record Drop in Network  Difficulty | coindesk.com

sumber coin news

Hasil dari hashrate di amerika utara – indeks yang dicipta oleh platform perkhidmatan kewangan aset digital BitOoda untuk mengukur perbezaan antara hasil dari perlombongan bitcoin per megawatt-jam dan kos tenaga kuasa yang diperlukan – hampir dua kali ganda menjadi $ 449 daripada jumlah $ 225.

“Ekonomi bagi hasil perlombongan telah meningkat dengan ketara,” doctor sam, ketua pegawai strategi di BitOoda, menulis pada hari Isnin dalam berita pasaran kripto.

Unjuran seperti itu berlaku dalam kesukaran perlombongan blockchain Bitcoin. Proses penyesuaian, yang dikodekan ke dalam pengaturcaraan asal rangkaian, dirancang untuk menstabilkan blockchain dengan memberi insentif kepada perlombongan kembali ke rangkaian setiap kali terdapat penurunan yang signifikan dalam hashrate, yang merupakan jumlah aktiviti yang berfungsi untuk mendapatkan data dan menyelesaikan segala transaksi.

Tindakan keras China terhadap industri kripto baru-baru ini memaksa banyak pelombong ditutup, mengurangkan jumlah kekuatan hash lebih daripada separuh daripada tahap rekod awal tahun ini. Rata-rata hashrate tujuh hari turun menjadi 84.3 exahash sesaat pada hari Jumaat, sebelumnya kesukaran diset semula, terendah sejak September 2019. Tetapi sejak itu ianya kembali ke sekitar 90.7 exahash sesaat, menurut Glassnode.

perlombongan mungkin melihat tahap keuntungan yang sama  seperti pada bulan April, ketika bitcoin diperdagangkan hampir dua kali ganda dari paras harga semasa, menurut analisis oleh Glassnode. Walaupun harga jauh lebih rendah sekarang, lebih sedikit pelombong memperolehi jumlah pendapatan melalui hasil perlombongan tersebut.

Sementara itu, ketika beberapa para pelombong China menjual komputer atau “rig” perlombongan mereka dengan potongan harga, harga mesin tersebut telah menurun. Menurut Luxor Mining, generasi baru dan seterusnya telah kehilangan 32% nilai jualan semula, sementara mesin yang sudah lama telah mengalami penurunan harga sekitar 36%.

perlombongan yang tinggal akan terus melihat peningkatan keuntungan, sehingga infrastruktur meningkat, menurut pakar industri.

“Sekiranya bitcoin menjadi lebih mudah dan menguntungkan,” kata Nick Spanos, pengasas bersama Zap Protocol, penyedia infrastruktur untuk aplikasi terdesentralisasi. “Itu adalah cara untuk menarik lebih banyak perlombongan masuk ke kawasan perlombongan

arah tuju btc masih belum kelihatan jika di lihat di carta time frame mingguan di bawah,btc masih berada di support area 35807.72-28820.62 sejak 7 minggu lalu,sekiranya btc bertahan di atas support tersebut,jangkaan masa pajang btc potensi naik menuju resistance area sekitar 56640.20,jika btc tutup di bawah 288820.62,target penurunan di sekitar support area 19328.95,untuk mencari peluang entry boleh rujuk time frame daily,h4 dan h1 bagi yang trade di platform mt4,mt5 dan futures menggunakan kefahaman masing-masing,jangan risiko kan melebihi 2-3% dari jumlah equity semasa
bagi menggelakan kerugian teruk atau margin call (trading is about probability)

Bagi berminat nk trade atau nak jadi ib di,weltrade menawarkan beberapa jenis account,micro,premium,pro,ZuluTrade dan Digital

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend