Pelabur Bitcoin dalam langkah berhati-hati

Indeks Bitcoin Fear dan Greed menunjukkan bahawa dalam keadaan tekanan telah mencengkam pasaran selama lebih dari 60 hari berturut-turut.

Populariti dan permintaan altcoin dengan permodalan pasaran kecil telah menunjukan  peningkatan.

Why Altcoins may experience a bullish year

Tidak ada lonjakan besar dalam aliran kripto Bitcoin, jumlah whales kurang daripada 10,000 Bitcoin masih terkumpul.

Strategi pasaran yang didorong oleh indeks dalam keadaan berjaga-jaga dan menunjukkan bahawa menghindari dari risiko harus menjauhkan dari pasaran kripto. Dalam keadaan sebelumnya, ‘akibat panik yang melampau’ telah memberi beberapa peluang membeli yang paling menguntungkan. Penganalisis Bitcoin Willy Woo menyatakan bahawa pengumpulan whales sedang berjalan dan sedang menuju kea rah kejutan supply bitcoin.

Indeks masih dalam keadaan berjaga-jaga dan Keserakahan dikira dengan menganalisa emosi dan sentimen dari pelbagai sumber. Nilai indeks sekitar di antara 0-100 dan bergantung pada titik data seperti turun naik, momentum / volume pasaran, media sosial, tinjauan, dominasi dan trend di pasaran kripto.

Ketika membaca antara 0-25 peniaga sangat mengambil langkah berhati-hati, 25-50 memberi isyarat berhati-hati, 50-75 menunjukkan bahawa pelabur mengambil keutungan dengan segera, dan 75-100 mata. Dengan pembacaan 21 pada saat penulisan, peniaga mengalami ketakutan yang melampau untuk terus menurun.

Kali terakhir indeks secara konsisten menunjukkan dalamlangkah berjaga-jaga  pada Mac 2020. Bitcoin menurun ke separuh harganya dalam dua hari merosot dan aset tersebut diperdagangkan dalam sekitar harga yang sideway. Beberapa titik data indeks berada pada tahap yang hampir sama.

Dalam arus berjaga-jaga  dan suram yang begitu kuat sering menyebabkan peniaga mencari alternatif yang lebih baik. Dalam kes ini, komuniti kripto mencari Bitcoin, seterusnya dan permintaan untuk cryptocurrency dengan permodalan pasaran kecil telah meningkat.

Platform perdagangan sosial eToro berkongsi laporan terbarunya mengenai jumlah aset kripto yang dipegang oleh pelanggan eToro pada suku terakhir. Laporan itu mendedahkan bahawa Cardano menggantikan Bitcoin dan menjadi cryptocurrency yang paling banyak dipegang pada Q2 2021. Permintaan untuk Bitcoin meningkat 42% sejak Q1, namun perhatiannya tertumpu pada Tron (TRX) dan Ethereum Classic (ETC). Kedua-dua altcoin meningkat populariti lebih daripada 150% QoQ. Alternatif yang lebih murah seperti Cardano (ADA), dan IOTA (MIOTA) yang berharga sekitar $ 1 telah menarik minat para para pelabur dan hodl.

Penganalisa Bitcoin Willy Woo mempunyai firasatyang berbeza untuk menerangkan apa yang berlaku sekarang di pasaran kripto. Dia tidak memberi sebarang komen  terhadap permintaan untuk altcoin, namun, dia menggambarkan “kejutan market akan bullish” yang membangun di bursa cryptocurrency.

whales terus terkumpul, tidak ada perubahan ketara dalam aliran di bursa kripto

Volatiliti rendah untuk Bitcoin dan lebih sedikit peniaga menghantar wang digital mereka ke bursa untuk diperdagangkan.

Pertumbuhan pengguna yang belum pernah terjadi sebelumnya yang menyertai rangkaian semasa penurunan harga ini semasa addres aktif sedang merosot. Tindakan keras China terhadap aktiviti perlombongan dan penyesuaian negatif terbesar dalam kesukaran perlombongan Bitcoin, -27.94% antara peristiwa lain, adalah salah satu faktor yang mendorong kepada aktiviti ini serta peningkatan peraturan yang lebih ketat terhadap Binance. Perbezaan antara jumlah BTC yang masuk dan keluar dari semua dompet bursa, Netflow Total, tidak menunjukkan lonjakan yang agak ketara buat ketika ini.

Bitcoin Net Flow,sumber :cryptoquant

Bagi berminat nak support weltrade malaysia atau nak jadi ib di,weltrade menawarkan beberapa jenis account,micro,premium,pro,ZuluTrade dan Digital

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend