GBP masih dalam keadaan berjaga-jaga

laporan Jobs UK

Awal hari Selasa, Pejabat Statistik Nasional (ONS) UK akan mengeluarkan angka-angka Hitungan Tuntutan bulan Julai beserta Kadar Pengangguran dalam tiga bulan hingga Mei jam 06:00 GMT.

Walaupun kerajaan UK memuji keputusan membuka kembali, jurang antara pembuat dasar Bank of England (BOE) dan ekonomi campuran baru-baru ini menunjukan data pekerjaan hari ini sebagai kunci terpenting untuk pedagang GBPUSD.

Laporan pasaran buruh UK dijangka menunjukkan bahawa pendapatan purata mingguan, termasuk bonus, dalam tiga bulan hingga Mei, meningkat dari 7,3% sebelumnya menjadi sekitar 8,7%, sementara bonus, upah dilihat meningkat dari 6,6% menjadi 7,4 % dalam tempoh yang dinyatakan.

Selanjutnya, Kadar Pengangguran ILO menyokong data pekerjaan yang meningkat kerana ramalan menunjukkan tidak ada perubahan dalam angka 4.8% untuk tiga bulan yang terakhirr pada bulan Mei. Perlu diperhatikan bahawa angka Perubahan Bilangan Penuntut adalah -114.8K untuk bulan sebelumnya sementara Kadar Bilangan Penuntut adalah 5.8% untuk bulan Jun.

Walaupun suasana risiko dengan tajuk utama Brexit untuk mempertimbangkan harga GBP USD, penjual pasangan menunggu data pekerjaan bulanan dari UK untuk sokongan baru.

Jangkitan virus yang baru-baru ini agak tinggi dan ketakutan yang di alami akan lebih banyak memberi tekanan yang mencabar bagi pemulihan ekonomi dari wabak pandemic tersebut untuk mengambil tempat di depan untuk membebani sentimen pasaran. Mengikut kiraan terkini, UK menandakan 28,438 kes COVID baru dan 26 lagi kematian berkaitan koronavirus berbanding 26,750 jangkitan dan 61 kematian yang dicatatkan pada hari sebelumnya. Pada baris yang sama, Yahoo News memetik Kumpulan Penasihat Ilmiah untuk Darurat (SAGE), panel penasihat pemerintah UK mengatakan, “Varian coronavirus baru di masa depan yang mampu mengalahkan perlindungan yang diberikan oleh vaksin semasa, pasti akan muncul jika tidak di kawal sepenuhnya.”

Di tempat lain, kebimbangan bahawa kes covid di AS akan melonjak ke tahap 200.000, yang ditandakan pada awal tahun 2021, ditambah dengan jangkitan tertinggi berbulan-bulan dari Asia-Pasifik, juga meningkatkan kegelisahan terhadap varian virus yang pantas merebak.

Perlu diperhatikan bahawa kebimbangan pengambil alihan Taliban terhadap Kabul dan Presiden Amerika Syarikat Joe Biden baru-baru ini mengenai kegiatan seperti itu merebak ke luar Afghanistan, jika tidak dikawal, memberikan beban tambahan tambahan kepada selera risiko pasaran.

Masalah dari Brexit juga mengakibatkan mempertimbangkan harga GBP  USD. Seperti di Marsile News, “Mantan perunding Brexit EU Michel Barnier minggu lalu meminta moratorium lima tahun untuk semua imigrasi ke EU – langkah yang akan secara efektif melarang penyelesaian British dan semua yang lain.”

Di tengah permainan ini, Indeks Dolar AS (DXY) mengatasi kerugian pada hari Jumaat, disebabkan oleh permintaan safe -back dolar, sedangkan hasil Perbendaharaan 10 tahun AS turun 2.9 mata asas (bps) kepada paras 1.268%.

Selanjutnya, laporan pekerjaan di UK akan menjadi kunci utama kerana tinjauan terbaru Reuters menunjukkan bahawa Bank of England (BOE) akan menaikkan kadar penanda aras pada tahun 2023.

Ramalan menunjukkan Kadar Pengangguran selama tiga bulan hingga Jun tidak berubah sekitar 4.8%. Oleh itu, Perubahan Bilangan Penuntut bulanan, sebelum -114.8K, akan menjadi kunci utama untuk lihat semula. Sekiranya data menggambarkan pemulihan pekerjaan, bahkan jika tinjauan oleh MovePlan, menimbulkan keraguan terhadapnya

Analisa teknikal video mingguan

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah

my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

METAFIZIK

Adakah anda kecewa ? Gagal dalam kehidupan, segala galanya tidak

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend