Google mengiklankan kripto?

Di bawah dasar baru Google yang berkuat kuasa pada 3 Ogos, pengiklan yang menawarkan perkhidmatan pertukaran mata wang dan dompet sekali lagi dibenarkan untuk meniklankan kripto mereka.

Google menjalankan iklan kripto sekali lagi setelah dasar produk dan perkhidmatan kewangannya yang dikemas kini berkuat kuasa sepenuhnya pada 3 Ogos.

Syarikat gergasi multinasional melarang iklan berkaitan kripto and Initial Coin Offering (ICO) pada bulan Jun 2018, yang dikemaskini membenarkan entiti kripto yang dikawal selia memasarkan perkhidmatan mereka sekali lagi

iklan kripto di Google pertama kali digariskan pada bulan Jun dan menetapkan bahawa “pengiklanan yang menawarkan pertukaran dan dompet cryptocurrency” yang menyasarkan pengguna A.S. dibenarkan untuk mengiklankan perkhidmatan dan produk mereka jika memenuhi syarat tertentu.

Langkah itu akan memberikan penjualan tambahan untuk syarikat induk Google Alphabet, walaupun iklan kripto kemungkinan hanya akan turun pendapatan iklan $ 147 bilion oleh syarikat itu.

Google merancang untuk menyingkirkan iklan yang tidak jelas dan penipuan kripto terang-terangan. Pengiklan mesti didaftarkan dengan Jaringan Penguatkuasaan Jenayah Kewangan (FinCEN) sebagai “perniagaan perkhidmatan wang dan dengan sekurang-kurangnya satu negeri sebagai pemancar wang, atau entiti bank yang disewa persekutuan atau negara.

“Firma itu tidak akan membenarkan iklan untuk ICO, protokol perdagangan DeFi atau promosi pembelian, penjualan atau perdagangan cryptocurrency. Pengesahan kritpo utama juga dilarang, yang dapat membantu sebahagiannya dengan isu-isu sokongan palsu.

Google yang dikemas kini juga melarang iklan kripto untuk dihubungkan ke laman web yang mengehoskan “isyarat perdagangan cryptocurrency, nasihat pelaburan cryptocurrency, agregator atau laman web gabungan yang mengandungi kandungan berkaitan atau ulasan broker.

Bulan lalu TikTok  telah mengumumkan bahawa kandungan promosi berasaskan kripto telah dilarang sebagai sebahagian langkah untuk menghentikan semua perkhidmatan dan produk kewangan daripada diiklankan di platform mereka.

Redditor di subreddit r / Bitcoin melihat berita bahawa Bitcoin sekali lagi dapat dipromosikan melalui Google sebagai tanda-tanda “bullish” untuk cryptocurrency, walaupun pengguna “Brief-Music-5825” menegaskan bahawa Google harus “melarang berita mengenai kripto palsu . Jumlah berita palsu yang mencipta FUD sukar dipercayai pada zaman kini,kerana ramai pihak tidak bertanggungjawap mengambil kesempatan “

Kenaikan indeks BTCD boleh menjadi tanda permulaan kenaikan harga saham yang lain kerana harga Bitcoin cuba bertahan hingga $ 38,000.

Harga Bitcoin telah meningkat seiring dengan altcoin yang lain, yang menyebutkan tentang pasaran akan kembali ke kitaran sentiment menaik untuk Bitcoin (BTC). Cryptocurrency utama mencapai tahap rintangan $ 42,000 untuk pertama kalinya sejak 19 Mei, mencapai puncak $ 42,541 pada 31 Julai.

Bersamaan dengan kenaikan pasaran, indeks dominasi Bitcoin (BTCD) juga menunjukkan aliran menaik. Berdasarkan data dari TradingView, BTCD mencapai tahap tertinggi 3 bulan 49.2% pada 31 Julai. Kali terakhir berada di tahap ini adalah pada bulan Mei ketika penurunan dari tahap tertinggi 73.6% tahunan pada awal Januari.

Indeks BTCD dikira menggunakan nisbah pasaran Bitcoin berbanding pasaran cryptocurrency yang lain. Seperti namanya, menjadi aset kripto utama menunjukkan dominasi yang dimiliki Bitcoin berbanding token kripto yang lain.

Dari sudut teknikal btc di time frame harian, kemungkinan akan turun menguji support area 30848-29291 atau sekitar pattern wedge sekitar 36000-35000 sebelum naik menuju resistance area 42300-39997,untuk mencari peluang buy boleh rujuk pada teknikal kefahaman masing-masing menggunakan time frame lebih kecil seperti h4 atau h1,bagi yang trade di platform mt4 atau mt5 dan futures jangan risiko risk melebihi 2-3% dari jumlah equity semasa bagi mengelakan kerugian teruk atau margin call (trading is about probability)

Bagi berminat nak support weltrade malaysia atau nak jadi ib ,weltrade menawarkan beberapa jenis account,micro,premium,pro,ZuluTrade dan Digital

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah

my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend