Kegelisahan politik UK akibat Brexit

GBP / USD menurun ke paras terendah dalam tempoh satu minggu

PM UK Johnson memberi amaran kerana merancang penurunan pangkat Canselor Sunak, Ketua perniagaan Britain mendesak pertolongan terhadap Brexit.

The Sticking Points of Brexit

Indeks Dolar AS turun dari paras tertinggi 18 hari akibat kebimbangan yang bercampur pelbagai pihak.

Berita terkini dari wabak  virus, berita rangsangan dan politik akan menjadi kunci arah jangka masa pendek.

GBPUSD merosot turun, penurunan terendah selama lapan hari sekitar 1.3870 menjelang pembukaan sesi London pada hari Isnin.

Oleh itu mengikuti arah pasaran umum untuk menghormati kekuatan dolar AS dalam tahap rendah beberapa hari di tengah sesi awal Asia. Brexit dan tajuk utama politik dari UK. Walau bagaimanapun, penyatuan baru-baru ini dalam sentimen pasaran menguji kenaikan dolar AS dan menawarkan ruang pergerakan kepada penjual GBPUSD.

Indeks Dolar AS (DXY) melonjak ke paras tertinggi 18 hari ketika pasaran menunjukan kebimbangan Fed yang meruncing pada laporan pekerjaan AS yang kuat pada hari Jumaat. Seperti pada keluaran terbaru, tajuk Nonfarm Payrolls (NFP) melonjak 943K berbanding 938K sebelumnya (disemak semula dari 850K), juga melepasi jangkaan pasaran sebanyak 870K. Selanjutnya, Kadar Pengangguran menurun kepada 5.4% daripada 5.9% pada bulan Jun.

Walaupun begitu,pandangan mengenai pengeluaran perbelanjaan infrastruktur AS, ditambah dengan angka-angka covid yang agak mudah merebak dari Australia dan UK, menghentikan kenaikan harga DXY.

Walaupun begitu, perbalahan politik antara PM UK Boris Johnson dan Menteri Kewangan Rishi Sunak, serta kebimbangan Brexit, membuat penjual GBP / USD tetap berharap.

Di awal Asia, The Times mengatakan, “Sekutu Rishi Sunak memperingatkan Boris Johnson bahawa dia akan” kehilangan arah sepenuhnya “jika dia memecat kanselir ketika mereka membalas laporan bahawa perdana menteri telah mempertimbangkan untuk menurunkannya.”

Di tengah-tengah tidak ketentuan arah ini, niaga hadapan saham AS tetap ditawarkan sementara DXY mengurangkan keuntungan awal Asia sekitar 92.80 pada waktu akhbar.

Memandangkan kekurangan data / peristiwa utama, tajuk utama Brexit dan politik terbaru dari UK dapat menghiburkan pedagang GBP / USD, untuk tidak terlepas kemaskini rangsangan AS dan kemarahan yang meruncing.

Sebaliknya, The Guardian keluar dengan berita yang mengutip James Ramsbotham, Ketua Pegawai Eksekutif Dewan Perniagaan England Timur Laut, sambil mengatakan, “Surat yang dikirimkan kepada Boris Johnson masih belum terjawab.” Juga menggambarkan pergolakan Brexit adalah desakan terbaru oleh bekas Pemimpin Parti Brexit, Nigel Farage, yang dipetik oleh UK Express sambil mengatakan, “Dia menentang Presiden Brussels dan Perancis, Emmanuel Macron untuk menyetujui sidang kemuncak jika tidak, banyak nyawa akan hilang dan masyarakat Britain akan terus menderita.

Dari sudut teknikal,gbpusd kuat pada bearish,peluang naik menguji resistance area 1.38873-1.39492 sebelum turun menuju support area sekitar 1.37676,untuk mencari peluang sell boleh rujuk time frame lebih kecil seperti h4 atau h1 menggunakan kefahaman masing-masing,jangan risiko kan melebihi 2-3% dari jumlah equity semasa bagi mengelakan kerugian teruk atau margin call (trading is about probability)

Analisa mingguan video

Bagi berminat nak support weltrade malaysia atau nak jadi ib ,weltrade menawarkan beberapa jenis account,micro,premium,pro,ZuluTrade dan Digital

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah

my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend