Kejutan NFP pada 6 Ogos

Nonfarm di AS dijangka meningkat sebanyak 870,000 pada bulan Julai

Terdapat hubungan yang kuat antara cetakan NFP yang mengejutkan dan pergerakan segera pasangan utama.

Pelabur menaruh minat untuk bertindak balas terhadap NFP yang mengecewakan lebih kuat daripada bacaan positif.

Biro Statistik Tenaga Kerja AS (BLS) akan mengeluarkan laporan pekerjaan Julai pada hari Jumaat, 6 Ogos. Berikutan kenaikan 850,000 pada bulan Jun, para pelabur menjangkakan Nonfarm Payrolls akan meningkat sebanyak 870,000 pada bulan Julai dan melihat kadar pengangguran turun lebih rendah kepada 5,7% dari 5.9%.

Data bulanan yang diterbitkan oleh Institut Penyelidikan Pemprosesan Data Automatik (ADP) mendedahkan pada hari Rabu bahawa pekerjaan di sektor swasta meningkat sebanyak 330,000 pada bulan Julai dengan kadar kenaikan pekerjaan di sektor perkhidmatan menjadi perlahan. jangkaan pasaran sebanyak 695,000 dengan margin yang luas dan dapat dianggap sebagai tanda bahawa NFP juga tidak dapat mencapai persetujuan pasaran.

Pandangan pasaran umum adalah bahawa kejutan positif dalam data di keluarkan oleh NFP menarik minat untuk membantu dolar AS mengatasi saingannya dan sebaliknya.

Untuk memahami bagaimana kesan pekerjaan AS terhadap penilaian pasaran USD,menganalisis reaksi pasaran empat pasangan utama, EUR / USD, GBP / USD, USD / JPY dan AUD / USD, terhadap 13 cetakan NFP sebelumnya.menghilangkan angka NFP yang lebih lama kerana percaya pada angka yang didaftarkan semasa wabak coronavirus membuat penyimpangan yang melampau dan penipuan terhadap hasilnya.

Keputusan

Terdapat tujuh kejutan NFP negatif berbanding enam kejutan positif dalam 13 siaran sebelumnya. Rata-rata, penyimpangan adalah -0.8 pada cetakan yang mengecewakan dan 0.726 pada angka optimis. 15 minit selepas kejutan negatif, kenaikan purata EUR / USD, GBP / USD dan AUD / USD masing-masing adalah 19.4, 19.3 dan 20.5 pip, sementara USD / JPY kehilangan 15.8 pip. Sebaliknya, EUR / USD, GBP / USD, USD / JPY dan AUD / USD masing-masing meningkat 3.5, 9, 3.3 dan 8.5 pip, berikutan kejutan positif. Penemuan ini menunjukkan bahawa pelabur segera bertindak balas terhadap cetakan NFP yang lebih lemah daripada yang dijangkakan daripada yang kuat.

Pada pandangan penganalisis JP Morgan, angka Nonfarm Payrolls utama dijangka meningkat 900,000 pada bulan Julai sementara kadar pengangguran diramalkan pada 5,6%.

“Tuntutan yang berlanjutan secara amnya lebih rendah di kedua program negara biasa dan meraih manfaat tambahan yang diterima selama wabak.” terus mencari pertumbuhan gaji bukan pertanian 900K.Dengan kadar pengangguran turun menjadi 5.6%.

news penting bagi pair usd pada malam ni NFP jam 8.30 pm waktu malaysia

teknikal gold,time frame harian,potensi naik menuju resistance area 1809.67,sekiranya gold berjaya tutup di bawah 1796.09 target penurunan seterusnya support area 1778.41,untuk mencari entry boleh rujuk pada kefahaman masing-masing menggunakan time frame h4 atau h1,jangan risiko kan melebihi 2-3% dari jumlah equity semasa bagi menggelakan kerugian teruk atau margin call(trading is about probability)

Analisa forex video

Bagi berminat nak support weltrade malaysia atau nak jadi ib ,weltrade menawarkan beberapa jenis account,micro,premium,pro,ZuluTrade dan Digital

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah

my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend