rbnz mengekalkan kadar rate dan saham asia menurun,selepas wall street merosot

Sejak pengumuman perintah berkurung di seluruh negara berdasarkan laporan pertama kes covid baru dalam enam bulan, New Zealand kini mencatatkan enam kes covid19 baru.

RBNZ Governor faces a tough choice in view of Level-4 lockdown – Burundi  News

Ujian penjujukan genom pada kes positif pertama yang tercatat di Auckland pada hari Selasa dikaitkan dengan wabak di New South Wales, Australia, kata Perdana Menteri Jacinda Ardern dalam satu sidang akhbar.

PM New Zealand Arden mengatakan penjujukan genom menunjukkan kes positif yang berkaitan dengan wabak di Australia.

New Zealand melaporkan 2 kes baru covid-19.

Ketua kesihatan New Zealand Bloomfield mengatakan dapat menjangkakan 50-100 kes dalam wabak terbaru.

Kemas kini dilakukan menjelang Reserve Bank of New Zealand pada waktu teratas.

Risikonya adalah bahawa RBNZ menahan diri untuk mendaki hari ini diikuti oleh sejumlah besar ketidakpastian mengenai kenaikan tambahan yang harus diikuti berkaitan dengan risiko varian delta.

Reserve Bank of New Zealand akan menjadi bank pusat G10 pertama yang mulai menaikkan suku bunga, tetapi mengatakan keputusan untuk menahan itu dibuat dalam konteks sekatan di seluruh negara.

dari sudut teknikal harian bagi pair nzdusd telah membuat penurunan ke kawasan support area 0.69035-0.68751,adakah nzdusd akan mendaki semula?jika nzdusd bertahan di atas support tersebut,peluang kenaikan kukuh bagi nzd,target kenaikan di sekitar resistance area 0.70005,untuk mencari peluang buy boleh rujuk pada teknikal kefahaman masing-masing menggunakan time frame lebih kecil seperti h4 atau h1

Dolar terus kukuh berbanding kebanyakan, sementara bank pusat Selandia Baru menahan keputusan yang diharapkan secara besar-besaran untuk menaikkan suku bunga setelah penemuan kes varian Delta yang menyebabkan negara itu mengenakan perintah berkurung.

Indeks MSCI bagi saham Asia Pasifik di luar Jepun meningkat 0.19%, jatuh untuk lima sesi terakhir, dan diperdagangkan tepat di atas paras terendah tahun ke tarikh yang disentuh pada bulan Julai.

Cip biru China meningkat 0.21% dan Nikkei Jepun meningkat 0.35%. Saham Taiwan jatuh 1.09%.

China's blue chip index near 2-1/2-year high on stimulus, Hong Kong up |  The Star

“Sebuah naratif mengenai puncak pertumbuhan ekonomi pada suku kedua atau ketiga benar-benar melanda,” kata Kerry Craig, pakar strategi pasaran global di JPMorgan (NYSE: JPM) Asset Management.

“Pelabur berusaha mengimbangi pembukaan semula ekonomi dengan kadar vaksinasi naik, tetapi juga melihat kesan varian Delta yang menyebar dan itu cerminan dalam data ekonomi yang perlahan yang kebanyakannya mengejutkan pada penurunan dalam dua minggu terakhir,” Craig berkata.

China pada hari Isnin melaporkan pertumbuhan KDNK tahun ke tahun sebanyak 7.9% pada suku kedua, di bawah ramalan 8.1% dalam tinjauan ekonomi dari Reuters.

Semalaman, Wall Street jatuh setelah penjualan runcit berada di bawah jangkaan dan penilaian semakin meningkat. S&P 500 kehilangan 0.71% setelah mencatat rekod tertinggi baru pada hari Isnin. (N)

“Di pasaran hari ini, kami sangat sukar untuk mencari saham yang tidak dinilai untuk dicadangkan kepada pelabur,” kata Dave Sekera, ketua strategi pasaran A.S. di Morningstar Research Services.

Niaga hadapan saham A.S., e-minis S&P 500, sedikit berubah pada waktu Asia, turun 0.01%.

Di pasaran mata wang, dolar mencecah paras tertinggi sembilan bulan berbanding euro dan berada di paras tertinggi baru-baru ini berbanding mata wang utama yang lain kerana kebimbangan COVID-19 bermaksud pelabur mengurangkan pendedahan kepada mata wang yang berisiko.

Minyak merosot lebih jauh pada awal perdagangan Asia setelah jatuh selama empat sesi berkaitan dolar yang lebih kuat dan bimbang kenaikan kes koronavirus.

Oil prices down over pandemic-driven demand fears

Analisa teknikal mingguan

youtu.be/sG7wKNaC898

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah

my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend