Harga Emas Hari Ini Terus Ditekan Kuat Menuju $1,835 USD Per Auns

Harga emas mengunci keuntungan baru dan terus menghadapi tekanan berhampiran harga semasa di paras $ 1,830- $ 1,835. Dolar AS mencatatkan penurunan dan dalam masa yang sama membantu logam berharga itu untuk meningkat lebih tinggi walaupun hasil Perbendaharaan AS meningkat. Perbendaharaan sebagai penanda aras 10 tahun AS menghasilkan perdagangan lebih tinggi pada 1.33%.

XAU / USD merudum dengan sederhana walaupun momentum agak kuat melalui ekuiti Eropah, ia memulakan minggu ini dengan kenaikan besar, menunjukkan “demand” yang tidak ada untuk mata wang Amerika. Carta harian untuk spot menunjukkan bahawa harga bertahan di atas semua purata bergerak, dengan SMA 20 yang positif tetapi lebih lama berada diparas bawah. Sementara itu, petunjuk teknikal menyatukan dalam tahap positif, tidak memiliki kekuatan arah tetapi mengekalkan risiko ke arah kenaikan.

Dalam jangka masa terdekat, dan menurut carta masa H4, Gold mengamalkan sikap neutral-ke-bullish, Walau bagaimanapun, petunjuk teknikal bergerak sedikit lebih rendah, walaupun masih dalam tahap positif. Bulls mungkin mempunyai peluang selagi pasangan bertahan di atas 1,810.40, tahap sokongan segera, dengan penembus rintangan Fibonacci, membuka pintu untuk menuju ke arah $ 1,842.50 dalam jangka masa yang tidak kurang panjangnya.

Support levels: 1,810.40 1,797.00 1.787.55 

Resistance levels: 1,825.10 1,834.10 1,842.50

SUMBER DARI : fxstreet.com

Berdasarkan analisa harga Emas hari ini 7 September 2021 harga semasa emas pada ketika ini berada di paras 1,827 USD per Auns berbanding hujung bulan lalu pada 31 Ogos harga per Ouns berada di paras 1,809 USD per Auns, ini menunjukkan Emas mencatatkan kenaikkan sebanyak 18 USD. Ini juga merupakan harga semasa bagi pasaran emas per Ouns untuk permulaan minggu baru bulan September 2021. Waktu ini kita masih menunggu apakah candle yang bakal terbentuk sama ada Bearish atau Bullish. Jika Bullish harga dijangka akan naik untuk berada diparas 1835 USD atau jika Bearish harga akan turun diparas 1,821 USD

Jika kita perhatikan pergerakan pasaran semasa Emas didalam Spot Trading Chart, harga semasa yang dicatatkan didalam trading chart ini per Auns Emas berlegar legar sekitar 1,827 USD. Berdasarkan pemerhatian yang jelas didalam Spot Trading Chart ini kita dapat lihat bahawa kenaikan harga emas amat positif dan sedang memberi tekanan untuk mendaki lebih tinggi, pada bulan Jun yang lalu harga Emas berada diparas yang positif iaitu pada paras 1,908 USD per Ouns lebih tinggi berbanding pada hari ini  harga semasa Emas hanya berlegar-legar sekitar 1,827 USD. Pasaran Emas pada ketika ini sedang cuba mendaki untuk kembali melebihi 1,850 USD per Auns, penganalisis pasaran Emas menjangkakan harga Emas sedang mendaki dengan cemerlang untuk permulaan bulan September, iaitu diantara minggu pertama dan minggu kedua, pasaran Gold masih belum jelas bagi tempoh menjelang hujung September 2021. Semoga ia akan bertambah baik berbanding pada ketika ini.

Harga Emas Terkini Di Pasaran Malaysia

Berdasarkan harga yang dikeluarkan oleh Public Gold pada hari ini, harga emas 999 bagi 100 gram berharga sekitar RM 26,570 ini merupakan harga yang dijual oleh PG. Untuk harga PG beli pula bagi 100 gram adalah sebanyak RM24,710. Kita dapat lihat melalui harga ini PG menaikkan harga belinya sekitar RM200. Jom kita tengok pula harga asas bagi 1 gram emas 999, harga asas emas hari ini berada sekitar RM265, dan jika di kedai-kedai emas yang lain harganya mungkin berlegar legar antara RM270 hingga RM275, ini adalah anggaran pihak admin berdasarkan harga asas yang dikeluarkan oleh Public Gold Malaysia sahaja, untuk kepastian yang lebih tepat dan jelas mengenai harga semasa emas di pasaran Malaysia, Tuan/Puan boleh pergi ke kedai emas yang berdekatan atau menghubungi Customer Service kedai-kedai Emas yang biasa dikunjungi.Ketika harganya masih mampu untuk kita miliki, laburkan lah wang lebihan kita untuk pelaburan anti-inflasi ini yang sudah tentu tidak merugikan kita di masa hadapan malah menguntungkan kita juga.

Jom Trading Emas

Semua jenis perniagaan didunia ini memerlukan ilmu untuk kita kendalikannya, tanpa Ilmu kita tidak boleh menjalankan urusniaga dengan baik khususnya perniagaan emas kerana ia akan memberi risiko serta beban dan boleh membuatkan kita kehilangan modal yang sangat banyak. Oleh yang demikian, anda perlu memikirkan terlebih dahulu sama ada sudah bersedia dari segi kewangan, ilmu pengetahuan dan mental dalam mengharungi aktiviti trading ini. Ia sememangnya perniagaan berisiko namun ia juga boleh memberikan pulangan yang lumayan dan cepat berbekalkan ilmu trading yang kita pelajari. Untuk itu anda perlu memahami asas Emas/Gold terlebih dahulu serta mempelajari bagaimana untuk mengukur arah pergerakan pasaran semasa dan akan datang.

Dah bersedia untuk trade bersama kami? Jom Jana Profit bersama Kami Kerana Anda Traders Yang Kami Cari !

WELTRADE MALAYSIA

Anda boleh buka real account melalui pautan link dibawah :
my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=10504

Untuk mendapatkan Info yang lebih lanjut sila ikuti kami melalui

Weltrade Malaysia
leval 2 Block B, The Troika
Persiaran KLCC Kuala Lumpur
012-2963403
www.weltrade.com
www.weltrade.com.my


Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend