Reaksi Pasaran EURO dan USD

Pasaran as dan Kanada di tutup pada  hari ini untuk memberi peluang bagi hari Pekerja, ia akan menjadi tanda pasaran dalam mode neutral dalam tempoh seminggu dengan keputusan bank pusat dan banyak pembicaraan dari Fed. Ia juga akan memberi  laporan pekerjaan bulan Ogos dan sama ada kenaikan 235k yang sangat melemah sejak bulan Ogos atau akan menguat pada bulan Jun dan Julai dengan kenaikan sekitar paras 962k -1,053k.

US stocks and government bonds recover following Fed meeting | Financial  Times

Pengumunan itu harus mengekalkan Fed untuk sementara waktu saja, terutamanya dengan risiko terhadap merosot turun dari kesan kenaikan jangkitan Covid varian delta dan masalah gangguan bekalan.

pasaran terhadap misi pekerjaan pada bulan Ogos adalah jauh lebih lemah dari yang dijangkakan dan menambah kebimbangan terhadapa peningkatan pada perlambatan pertumbuhan di AS dan global yang  tidak dapat diukur sama sekali. Namun, ada beberapa faktor yang membimbangkan pada laporan tersebut, termasuk kenaikan besar terhadap sektor pekerjaan pada bulan Jun dan Julai,telah membuat penurunan kadar pengangguran pada sekitar 5.2% dan kenaikan 0.6%.

dalam tempoh jangka masa panjang nilai kedudukan Dolar AS  masih kukuh bersih setelah meningkat menjadi yang terbesar sejak Mac 2020 tahun lalu, mencapai hampir $ 11 bilion pada minggu yang terakhir pada 31 Ogos, menurut oleh data Reuters dan Komoditi Dagangan Niaga Hadapan Komoditi AS yang di terbitkan pada hari Jumaat. Ini menunjukkan tanda-tanda terdapat harapan yang meluas di pasaran pada akhir tahun.

dalam waktu dekat, walaupun Fed belum memberikan sebarang tindakan, dan setelah memberikan kenyataan dari Ketua Umumnya,pengurangan pada September terlalu cepat. walaupun, Ketua Powell baru-baru ini telah menyatakan masih ada “pelonggaran yang agak ketara” di pasaran buruh, dan laporan pada hari Jumaat hanya akan menyokong terhadap kebimbangan tersebut. Ini adalah tegas, tetapi kelemahan yang di hadapi dalam laporan data pekerjaan di AS dan kelewatan pertumbuhan global menarik minat untuk bertahan  dalam waktu terdekat.itu kerana pengurangan terus menjadi focus utama dalam jangka masa terdekat (tetapi tidak untuk bulan September) dan dorongan utama bagi Dolar AS,adalah  ucapan dari Fed pada masa akan datang dan keputusan bank pusat akan menjadi yang penting pada minggu ini.

Setelah mesyuarat ECB terakhir ini telah menunjukkan bahawa salah penilaian yang menyokong pengukuhan isyarat pada dovish mengenai kadar adalah bahawa ini dapat mengurangkan keperluan instrumen lain, ada sejumlah anggota Lembaga Eksekutif yang menandakan kemungkinan pengumuman sedikit tersasar. Keputusan mengenai PEPP tidak akan diambil sebelum bulan Disember, dan Presiden Lagarde diharapkan dapat menurunkan sedikit pengurangan tahap pembelian aset bulanan dan memberi tumpuan pada petunjuk bagi kenaikan harga yang sangat baik dan bahawanya ECB tetap siap bersedia untuk tingkatkan sokongan jika diperlukan. sementara itu kemungkinan akan membawa satu lagi tinjauan ke atas anjuran pertumbuhan, dengan ekonomi tahun dijangka akan mencapai tahap sebelum krisis pada akhir tahun ini.

news ecb pada hari khamis 9.9.2021,jam 8.30 malam waktu malaysia

sumber forexfactory

Analisa teknikal mingguan

untuk membuka account weltrade boleh melalui link di bawah

my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend