konsert search rockin on rooftop

konsert search rockin on rooftop
Seolah menjadi fenomena selepas berlangsungnya konsert Search rockin on rooftop yang berlangsung pada 11 June 2022 di Kompleks Campbell, Jalan Dang Wangi, Kuala Lumpur, 
Search yang di anggotai Oleh Kid, Din,Min Denden sertai pemain Keyboard Firdaus benar benar memukau penonton yang hadir pada malam tersebut walaupun pada awalnya hujan turun namun ianya tidak mematahkan semangat para penonton lebih dari 3 ribu orang yang hadir pada malam tersebut untuk terus menunggu sehingga persembahan bermula.
Konsert ini dianggap satu konsert yang sangat berjaya dan mendapat jumlah tontonan lebih dari 1 juta hanya dalam masa beberapa hari selepas peminat mula membuat Upload di Facebook dan Youtube. Rata rata penonton mengakui mereka masih lagi tidak “Move On” dan setiap hari membuka youtube untuk menyaksikan kembali konsert tersebut.

Daripada komen-komen yang di lontarkan oleh peminat yang menyaksikan konsert tersebut samaada secara langsung atau live streaming Facebook dan Youtube majoritinya sangat teruja dan sangat berpuashati dengan persembahan yang diberikan. Ia seolah-olah mengembalikan kenangan 20-30 tahun lalu yang begitu nostalgia dan indah.
Alunan indah musik  yang di lontarkan daripada Din Kid Yan Min dan Firdaus begitu mengujakan dan menggetarkan. Solo daripada Kid seolah-olah mempunyai roh dan begitu meresapi kedalam jiwa penonton yang hadir pada malam tersebut.
Bukan hanya penonton yang hadir sahaja yang merasai getaran jiwa itu malahan mereka yang mengikuti secara langsung melalui live streaming juga merasai getaran aura Solo Kid dan ramai yang mengalirkan air mata terutamanya apabila alunan lagu Teguh, Mentari merah di ufuk timur serta Fantasia Bulan Madu di nyanyikan.
Bagi penyanyinya pula Denden Gonzalez, beliau mampu memberi persembahan terbaik pada malam tersebut serta lantunan suaranya yang tinggi sangat sedap untuk di dengar dan beliau begitau menjiwai setiap lagu lagu yang di nyanyikan dan memberi kesan kedalam jiwa kepada semua yang mendengar.

Pemilihan Denden Gonzales sebagai Vokalist Utama Search adalah sangat sesuai dan tepat pada waktunya  dan beliau dilihat sebagai penyambung legasi kegemilangan Search selepas ini.
Walaupun pada awalnya terdapat segelinitir peminat-peminat Search yang mempertikaikan kehadiran beliau sebagai Vokalist. Tetapi selepas sahaja tamat Konsert suara-suara yang mempertikaikan itu langsung tiada lagi dan ribuan peminat Search mula menyanjung kehebatan vokal yang di lemparkan disamping persembahan yang bertenaga yang telah diberikan oleh Denden sepanjang prsembahan.

Sememangnya semua orang tahu tentang kisah keretakan anggota Search sehingga berpecah menjadi dua kumpulan dengan masing masing mengekalkan nama yang sama. Kedua dua anggota kumpulan Search ini sememangnya adalah legenda dan tidak perlu untuk kita mempertikaikan kumpulan di sebelah sana sekiranya kita gembira dengan persembahan daripada Lineup KidDin ini. Seperti kita dalam satu keluarga walaupuan dari ibu dan bapa yang sama namun untuk mengekalkan keharmonian adik beradik sehingga ke tua adakalanya ramai yang tidak lagi sehati sejiwa. begitu jugalah dengan anggota kumpulan Search yang telah bertahan sekian lama namun akhirnya  tidak dapat untuk bertahan bersama akibat dari badai yang melanda. Lagu teguh seolah olah ada persamaan dengan kisah mereka dan jika kita lihat pada solo yang di mainkan oleh Kid seolah-olah itu adalah kesedihan daripada Kid yang di lontarkan melalui petikan gitarnya.

Search mengingatkan kisah kenangan indah kita ketika zaman kanak-kanak dan remaja. Lagu-lagu indah Search menghiasi perjalanan kehidupan kita di masa lalu yang penuh warni warni suka duka kehidupan. Kehadiran Konsert search rockin on rooftop seolah-olah kenangan indah itu baru semalam berlalu. Fantasia Bulan Madu, Teguh dan Mentari Merah di Ufuk Timur adalah sebuah alunan indah yang mengembalikan kenangan manis di masa lalu yang begitu sukar untuk di terjemahkan melalui perkataan. Pejamkan mata dengar alunan lagu daripada konsert itu dan kita akan merasai keindahannya

Trader-trader di Malaysia juga majoritinya adalah peminat Search dan sering mendengar lagu-lagu search ketika sedang berdagang. Muziknya yang indah walaupun berirama rock and Roll namun ianya begitu enak untuk di dengar. Lagunya juga menjadi pengubat duka ketika para trader sedang dalam keadaan floating ataupun loss

Weltrade Malaysia Partner sedang dalam perancangan untuk memberikan tiket konsert secara percuma kepada para pedagang weltrade bertuah yang berdekatan dengan penganjuran konsert Search akan datang. Weltrade partner Indonesia juga akan memberikan tiket percuma kepada trader Indonesia ketika Search akan mengadakan konsertnya di bandung nanti. Ia sebagai tanda untuk menghargai kisah perjalanan sebuah Lagenda kumpulan Rock Malaysia dan Nusantara SEARCH

Pautan
24 Hours access  Bookmap Gold XAUUSD di youtube weltrade Malaysia
24 Hours Paid Signal Provider di Youtube analisagold
kelas Pembelajaran Forex dan Gold setiap hari di weltrade malaysia
untuk membuka akaun weltrade sila klik pautan ini (Spread Rendah, Bonus Support Margin)

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend