Kenaikan kadar Federal Reserve

Minit 27-28 Julai perbincangan awal FOMC.

Respons pasaran kredit menunjukkan dalam keadaan berhati-hati.

Ekuiti merosot turun dengan teruk pada kebimbangan kadar kenaikan dolar as

Jualan Runcit Julai dan Sentimen Pengguna Ogos mungkin melambatkan pelaksanaan.

Mengurangkan program bon Fed tidak akan menyebabkan kenaikan kadar harga di AS. Taper adalah kenaikan kadar.

Setelah Fed menjelaskan bahawa ia menghentikan pembelian bon yang telah mengekalkan kadar faedah AS pada tahap terendah, pasaran kredit akan melakukan yang lain. Harga perbendaharaan akan turun dan hasil akan melonjak naik, mungkin akan mendadak, mungkin tidak.tahap kenaikan kadar akan bergantung pada kejayaan pengurusan jangkaan Fed.

Kesan ekonomi dari pengurangan tidak menunggu Fed menyesuaikan kadar asasnya.

Harga komersil yang penting di pasaran Perbendaharaan,kemudahan kredit perniagaan dan kad Visa bulan depan anda, akan mengikuti hasil kerajaan yang lebih tinggi. Ini telah berlaku sekali tahun ini ketika kadar Perbendaharaan melambung pada suku pertama ketika pasaran kredit menganggap, sebelum waktunya, ekonomi yang pulih akan segera menghentikan intervensi darurat.

CNBC

Minit FOMC

Minit mesyuarat Jawatankuasa Pasaran Terbuka Persekutuan (FOMC) 27-28 Julai menjelaskan bahawa gabenor bertujuan untuk pengurangan pembelian bon sebelum akhir tahun. Ini juga terbukti bahawa keputusan itu belum dibuat dan pendapatnya tidak serasi.

Sebilangan peserta menyarankan agar Jawatankuasa tidak untuk bersiap sedia mulai mengurangi pembelian asetnya dalam waktu dekat,risiko bahawa pembacaan inflasi tinggi baru-baru ini dapat terbukti lebih kukuh daripada yang mereka jangkakan dan kerana lebih awal untuk mengurangkan pembelian aset kemungkinan besar penambahan pada pegangan sekuriti dapat disimpulkan sebelum Jawatankuasa menilai wajar menaikkan kadar dana persekutuan, petikan dari minit FOMC.

Dengan kata lain para anggota ini prihatin terhadap inflasi dan mahu program bon berakhir sebelum FOMC bergerak untuk menaikkan kadar rate.

Sebaliknya, sebilangan peserta lain menyarankan agar persiapan untuk mengurangkan pembelian aset harus merangkumi kemungkinan pengurangan tidak berlaku untuk beberapa waktu dan risiko bahawa peningkatan kes Covid19 yang berkaitan dengan penyebaran varian Delta dapat menyebabkan kelewatan untuk kembali bekerja dan sekolah dan membantutkan pemulihan ekonomi

Pengerusi Rizab Persekutuan Jerome Powell mengatakan selepas mesyuarat pada bulan Julai bahawa perbincangan telah dimulakan.

Sebenarnya, ia bermula pada pertemuan 27-28 April, yang minitnya dikeluarkan pada 19 Mei termasuk berikut yang kemudian sedikit tindakan pasaran.

“Sejumlah peserta menyarankan bahawa jika ekonomi terus membuat kemajuan pesat menuju tujuan bertanggungjawab, mungkin tepat pada beberapa tempoh dalam pertemuan yang akan datang untuk mulai membincangkan rancangan untuk menyesuaikan pembelian aset,” kata ringkasan pertemuan tersebut.

The Fed bergerak untuk menamatkan program bonnya. Apabila berlaku, kadar akan naik jauh lebih tinggi. Fomc  mengesahkan pasaran yang telah diketahui selama beberapa bulan.

Tindak balas pasaran

Kredit pasaran menjadi lemah sebagai tindak balas kepada minit. Hasil perbendaharaan dicampur dan sedikit berubah dengan sekuriti kerajaan 10 tahun, 2 tahun dan 30 tahun menambah atau kehilangan sekitar 1 mata asas.

Ekuiti adalah cerita lain. Dow ditutup turun 382.59 mata, 1.08% kepada 34,960.69. S&P 500 kehilangan 1.07%, 47.81 mata kepada 4.400.27 dan NASDAQ berhenti 130.27 mata, 0.89% kepada 14.525.91.

Dow

Kesimpulannya

FOMC mengesahkan garis besar dasar pada mesyuarat Julai. Hasrat Federal Reserve, atau ketika itu, menuju perubahan, mungkin seawal pertemuan 21-22 September.

Sejak itu kes Covid-19 terus meningkat di beberapa negeri, Sentimen Pengguna menjunam pada bulan Ogos di bawah paras pandemik sebelumnya dan Penjualan Runcit mengembang jauh lebih banyak daripada yang dijangkakan pada bulan Julai.

Analisa teknikal mingguan video

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah

my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend