Isu petukaran kripto dengan sekuriti

SEC Gary Gensler tampil di hadapan sebuah jawatankuasa untuk menunjukkan bahawa banyak pertukaran kripto beroperasi sebagai pertukaran sekuriti.

Gary gensler berpendapat bahawa  undang-undang setiap koin di bursa adalah berbeza.

Gensler gensler mengatakan bahawa tidak mungkin platform pertukaran kripto mempunyai sekuriti kosong sifar.

Pengerusi Suruhanjaya Sekuriti & Bursa Amerika Syarikat (SEC), Gary Gensler tampil di hadapan jawatankuasa Senat pada 14 September untuk memberitahu bahawa kepercayaannya, pertukaran cryptocurrency perlu mendaftar sebagai pertukaran bersekuriti untuk jangka masa panjang

SEC meningkatkan pengawasan terhadap pertukaran semua jenis kripto

Gary gensler menyatakan bahawa asset kripto semasa tidak beroperasi dalam peraturan yang akan melindungi pelabur dan pengguna dari aktiviti-aktiviti haram.ia juga menekankan bahawa perlu perlindungan untuk para pengguna dalam kelas aset baru

‘’ aset ini penuh dengan aktiviti-aktivit haram dan penipuan, juga penyalahgunaan dalam aplikasi-aplikasi pihak tertentu yang tidak bertanggungjawap. Kata beliau,kita boleh melakukan yang terbaik’’

Sebelum ini, ketua SEC menyatakan bahawa pengawal selia sudah siap bersedia untuk menangani kes yang melibatkan kripto. Walaupun ia terus menekankan perlindungan para pelabur, ia juga menambahkan bahawa pengawal selia kewangan persekutuan “sudah bersedia untuk membawa” kes-kes terhadap pelaku-pelaku yang salah dalam industri kripto.

Gary gensler menghantar surat kepada Senator Elizabeth Warren (D-MA) pada bulan Ogos 2021  lalu,dalam surat tersebut menekankan fakta bahawa pelabur aset digital tidak dilindungi sepenuhnya dengan baik. Ketua SEC telah mencadangkan agar pengawal selia harus mempunyai kuasa penuh untuk mengatur industri cryptocurrency.

Walaupun gary gensler mengakui bahawa SEC tidak mempunyai bidang kuasa untuk mengatur cryptocurrency, dia mendesak bahawa untuk mengatur pertukaran aset digital dalam masa terdekat.

Ucapan terbarunya ia juga menekankan bahawa pengawal selia sekuriti perlu bekerjasama dengan Commodity Futures Trading Commission (CFTC) yang mempunyai bidang kuasa di pasaran kripto.oleh itu, pengawal selia sekuriti juga berganding bahu dengan Rizab Persekutuan, Jabatan Perbendaharaan, Pejabat Pengawal Mata Wang dan anggota Kumpulan Kerja Presiden Pasaran Kewangan.

CFTC launches climate-risk unit | Pensions & Investments

Gary gensler menggesa bahawa platform kripto harus menghubungi SEC untuk mengadakan perbincangan kerana banyak platform membolehkan perdagangan untuk ratusan token baru. Dia juga menambahkan bahawa status sah setiap token lebih bergantung pada fakta dan keadaan di mana sekitar setiap koin unik. Ketua agensi terus menyatakan bahawa tidak mungkin platform pertukaran ini dengan 50 hingga 1000 token tidak mempunyai sekuriti kosong sifar.

Dalam pernyataannya yang telah dirancang, gary gensler mengatakan bahawa pandangan itu adalah pendapatnya dari dirinya sendiri, kerana ianya bercakap bagi pihak Pesuruhjaya lain atau kakitangan di agensi tersebut.

Gary gensler terus berpendapat bahawa pertukaran kripto boleh menjadi pertukaran sekuriti yang tidak terkawal sekiranya memandangkan banyak token-token dianggap sebagai sekuriti. Pesuruhjaya CFTC Brian Quintenz baru-baru ini menjelaskan bahawa kripto Ethereum adalah komoditi tanpa keselamatan yang kukuh, mengakhiri  mengenai status cryptocurrency kedua terbesar dengan permodalan di pasaran.

bagi yang ingin membuka akaun di weltrade boleh melalui pautan di bawah

my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

weltrade menawarkan account type digital untuk trade kripto serendah usd50

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Penjejak Arah Gold

Penjejak arah Gold yang dapat memastikan arah keadaan Pasaran terkini

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend