USD Market outlook

USD menguat selepas info berita yang di keluarkan khamis 16 september dari melemah baru-baru ini untuk mencatatkan paras tertinggi dalam tempoh satu hari.

ECB menolak mengenai ramalan inflasi dan kebimbangan mengenai kenaikan kadar.

Data AS di perbaharui atas faktor Fed yang mulai merosot, pasaran masih menunggu tanda-tanda positif Sentimen bagi Pengguna Michigan AS

US Dollar Index (DXY) mencatat kan kenaikan tertinggi sekitar 92.85, paras stabil pada akhir ini, berikutan kenaikan harian tertinggi sejak pertengahan Ogos lalu. Indeks dolar AS meningkat pada hari Khamis selepas Jualan Runcit AS untuk bulan Ogos dan Indeks Pembuatan Philadelphia Fed untuk bulan September diperbaharui atas faktor kebimbangan dari Fed. MoM Penjualan Runcit AS meningkat ke paras tertinggi dalam tempoh lima bulan yang melepasi jangkaan -0.8% dengan angka  purata + 0.7%.  Philly Fed juga menunjukan peningkatan yang agak ketara ke paras 30.7 berbanding 19 dari ramalan yang di jangka kan dan 19.4 sebelumnya, menandakan angka tertinggi dalam tiga bulan berturut-turut.

dari segi teknikal usd akan membuat retracement sebelum kembali bullish pada time frame harian,sekirany dxy turun menguji support area 92.677-92.421 dan membuat
rejection,peluang kukuh bagi dxy untuk naik menguji resistance area 93.135

Ini menyokong greenback dalam perbincangan bahawa AS, UK dan Australia secara tidak langsung dapat memberi cabaran pada China dengan perjanjian sekuriti dan tuan rumah AS, UK, India, Australia dan Jepun untuk perbincangan diplomatik pada minggu hadapan. selain itu, pergolakan antara China dan As, baru-baru ini di Taiwan, dalam keadaan yang mencabar apabila sumber minyak di Teluk AS dalam keadaan risiko dan memihak kepada permintaan perlindungan.daripada kemas kini yang terbaru, AS dan Australia mengeluarkan kenyataan bersama bahawa atas kebimbangan terhadap tuntutan Laut China Selatan,di samping menyampaikan kesediaan untuk mengukuhkan hubungan dengan Taiwan.

Sumber berita UK Financial Times (FT) menyatakan bahawa Ketua Ekonomi Bank Pusat Eropah (ECB) Philip Lane mengisyaratkan kenaikan kadar inflasi yang lebih cepat supaya dapat memberi kenaikan Euro tetapi ditolak oleh ECB selepas itu.

mengenai pengurangan Fed nampaknya memberi arah kepada bearish. Pada pendapat terbaru Reuters terhadap 51 ahli ekonomi mendorong penurunan pada pertemuan bulan November nanti di samping mengenai masalah inflasi. Tinjauan ini juga menunjukkan kesan penurunan dari wabak pandemic covid19 (varian delta) kesan terhadap KDNK Q3 AS. Selain itu, petunjuk bahawa perundingan dan rangsangan AS sedang berjalan dan peningkatan pemberian vaksin sedang di jalankan yang telah menyokong penggabungan.

Di samping kemelut ini, S&P 500 Futures masih kekal tanpa arah tujuan akibat dari Perbendaharaan 10-tahun AS menghasilkan kenaikan  hampir 1.33% pada waktu akhbar di keluarkan.

Indeks Harga Pengguna (IHP) Zon Euro untuk bulan Ogos lalu, yang sudah dijangka bahawa ramalan YoY 3.0%, ada di kalendar untuk memberi arah baru. Walau bagaimanapun, pedagang EURUSD akan tertarik dengan bacaan awal Indeks Sentimen bagi Pengguna Michigan AS untuk bulan September 2021, yang dijangka meningkat sekitar 72.2 berbanding 70.3 sebelumnya. Sekiranya data tersebut memberikan kejutan positif, ketidak tentuan Fed yang mula merosot dapat memberikan tekanan pada penurunan bagi EURUSD.

Analisa teknikal

untuk membuka account weltrade boleh melalui link di bawah

my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Penjejak Arah Gold

Penjejak arah Gold yang dapat memastikan arah keadaan Pasaran terkini

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend