Tinjauan Data Ekonomi UK

Kalendar ekonomi uk yang akan di keluarkan data pada hari ini,Jumaat,11.6.2021 dengan angka KDNK April untuk tahun 2021. Juga meningkatkan kepentingan masa dan perincian Perdagangan Imbangan dan Pengeluaran Industri untuk tempoh yang dinyatakan .

Setelah di lihat kenaikan 2.1% aktiviti ekonomi pada bulan sebelumnya, pasaran akan tertarik dengan angka KDNK bulanan April untuk mengesahkan peralihan ekonomi. Yang menekankan pentingnya data adalah pelonggaran kunci negara dan memberi kesan terhadap ekonomi

Ramalan menunjukkan bahawa KDNK UK akan meningkat 2.4% MoM pada bulan April berbanding + 2.1% sebelumnya. Pedagang gbp/usd juga melihat Indeks Perkhidmatan (3M / 3M) untuk tempoh yang sama, -2.0% sebelumnya, untuk pandangan lebih lanjut.

Sementara itu, Pengilangan Pembuatan, yang merangkumi sekitar 80% dari jumlah pengeluaran industri, diperkirakan akan turun dari + 2,1% menjadi + 1,5% MoM pada bulan Jan. Selanjutnya, jumlah Pengeluaran Perindustrian dijangka akan mencapai tahap + 1.2% MoM berbanding data sebelumnya + 1.8%.

Angka dari tahunan, Pengeluaran Industri untuk Apri dijangka melonjak naik 30.5% berbanding + 3.6% sebelumnya sementara Pengeluaran Pembuatan juga dijangka menurun sekitar  41.8% pada bulan yang dilaporkan berbanding 4.8% terakhir.

Secara berasingan, tumpuan perdagangan barang UK akan dilaporkan pada masa yang dijangka menunjukkan perbelanjaan sebanyak £ 12.1 bilion berbanding perberlanjaan 11.71 bilion £ yang dilaporkan pada bulan Mac.

Gbp usd  berjuang untuk arah yang jelas sambil melakukan pusingan ke 1.4170 pada awal hari Jumaat. Dengan berbuat demikian, kabel mencari lebih banyak petunjuk untuk melanjutkan pergerakan pemulihan hari sebelumnya dari paras terendah mingguan. Pergerakan pasangan yang perlahan juga boleh dikaitkan dengan sentimen berhati-hati menjelang pertemuan Kumpulan Tujuh (G7) di UK dan juga perbincangan baru mengenai desakan untuk membuka tarikh tutup 21 Jun. Selanjutnya, perbincangan Brexit EU-UK di G7 tambahkan penapis pada pergerakan petikan.

Selanjutnya, data UK akan memberikan petunjuk tambahan kepada percakapan yang meruncing tetapi cenderung untuk menggerakkan GBP / USD kerana pasaran lebih berminat dengan Brexit dan tajuk utama akhir-akhir ini. Walaupun begitu, data optimis dapat mendorong untuk memecahkan rintangan 1.4200 segera.

TD Securities berkata,

We look for another strong monthly GDP increase in April of 2.1% m/m, though that does leave us below the consensus of 2.35%. In mid-April, we saw non-essential retail, outdoor hospitality, and self-catering accommodation reopen. We already know that retail sales posted a huge 9.2% gain that month, leaving the level of sales 3.6% above the prior all-time high set in October 2020. And despite the fairly miserable weather through much of the spring so far, we think that hospitality will have still made a large contribution as people were eager to meet up and socialize. On the back of a 2.1% increase in March, this would leave a very strong hand-off for Q2 GDP growth, which we’re currently tracking at around 4.5% q/q.

gbpusd masih berada di sekitar resistance area 1.41752-1.42189 pada time frame harian di bawah,masih belum ada tanda-tanda kenaikan atau penurunan pergerakan masih menunggu news akan di keluar pada hari ini yang akan memberi impak kenaikan naik ke resistance 1.42335 atau penurunan menuju support 1.40503untuk mencari peluang sell boleh rujuk time frame lebih kecil seperti h4 atau h1 menggunakan kefahaman masing-masing bagi mengawal risk reward yang sesuai (trading is about Probability) cara paling safe untuk mengelakan kerugian atau margin call,dengan cara tidak mengambil risiko per trade melebihi 2%-3% dari equity

Analisa mingguan 7jun -11 jun berbentuk video di bawah

Bagi berminat nk trade di broker weltrade,weltrade menawarkan beberapa jenis account,micro,premium,pro,ZuluTrade dan Digital

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend