Saham gbtc masih on track ketika btc menurun

Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) memberitahu btc  memberi kesan yang lemah pada keseluruhan pasaran.

Dengan kekurangan pembelian  atau  kenaikkan pasaran, volatiliti Bitcoin mungkin akan beterusan di bawah tekanan hingga bulan Ogos nanti.

GBTC boleh bertahan lama, kerana perdagangan saham GBTC di pasaran terbuka akan menyebabkan perubahan kecil .

GBTC (grayscale bitcoin trust) yang terakhir bermula pada minggu depan. Penganalisa tidak menyangka ia akan memberi kesan di luar bidang GBTC itu sendiri. Tidak ada kepentingan penjualan yang signifikan dari pemegang besar yang telah membuka sahamnya, jadi jika penurunan harga atau diskaun dari GBTC berlanjutan, mereka mungkin akan terus bertahan.

Saham GBTC  menurun  ke paras terendah pada Q2 tahun ini. Kumpulan terakhir diatur untuk membuka peluang pada saat menguntungkan untuk memegang posisi mereka dan menunggu peluang futures. Mungkin  lebih jauh lagi, kerana saham tersebut memmberi harga termurah, institusi yang berminat untuk membeli saham GBTC di pasaran terbuka, daripada berlangganan Grayscale Bitcoin Trust dan masih memegang saham mereka selama 6 bulan akan datang.

Grayscale pada masa lalu, sebagai futures sekitar 20-30% berikutan pembukaan berterusan. Walaupun dengan peristiwa yang diketahui ini, belum ada berita yang memberi kesan yang cukup untuk mendorong BTC keluar dari kitaran harga bulanan. Bitcoin melaporkan pasaran pulangan negatif terbesar pada Q2 dalam 7 tahun, dan masih belum membuat penembusan struktur pasaran ke atas yang akan memberi kesan negatif terhadap futures GBTC.

GBTC masih dalam  fasa potongan dengan skop perdagangan yang relatif rendah dengan pasaran futures. Ini bermaksud mungkin tidak ada pelabur baru. Oleh kerana institusi yang berminat untuk membeli  saham GBTC di pasaran terbuka, mungkin tidak ada aliran masuk modal baru, yang akan mendorong kenaikan pasaran untuk pertukaran spot. Ini juga bermaksud bahawa kemungkinan peningkatan bagi Bitcoin dan juga stablecoin yang lain, ETF harus diluluskan dan  saham GBTC harus diperdagangkan dengan pasaran futures untuk institusi yang tidak berminat dengan dagangan bagi DeFi.

ETF dapat menghidupkan kembali kitaran kenaikan bagi harga Bitcoin

Dalam senario semasa, menukar ke struktur Exchange Traded Fund (ETF) adalah penyelesaian yang paling sesuai untuk masalah penurunan harga bagi Grayscale. Walaubagaimanapun, keputusan itu bergantung sepenuhnya kepada Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa (SEC).

Keuntungan ETF yang jelas ialah institusi crypto yang bergantung pada arbitraj dan bebas dari risiko akan dapat menarik pelaburan dari asset Bitcoin. Penurunan harga semasa mungkin memberi keuntungan bagi institusi, tetapi berdagang dengan potongan harga selama berbulan-bulan sama sekali mengalahkan tujuan arbitraj, yang bermaksud institusi akhirnya akan keluar dari Grayscale.

ETF, dengan penebusan yang dapat diakses, tidak seperti tempoh penguncian  selama 6 bulan, Ini mungkin menghidupkan kembali kitaran harga bagi pasaran Bitcoin.

Pemegang saham GBTC yang besar menunggu pengembalian pasaran futures, dan bukannya telah memberi kerugian.pasaran futures mungkin kembali pada satu ketika dan harga saham mungkin naik setara akibat dari impak turun naik pasaran meningkat. Sehingga itu, pemegang besar masih memilih untuk bertahan, dan menolak sebarang langkah untuk meningkatkan  penjualan Bitcoin ketika ini.

Bagi berminat nk trade atau nak jadi ib di,weltrade menawarkan beberapa jenis account,micro,premium,pro,ZuluTrade dan Digital

Untuk membuka akaun weltrade sila mendaftar melalui pautan link di bawah my.weltrade.com/trading/type_account?r1=ipartner&r2=28439

atau rujuk gambar rajah di bawah bagi mengisi ruang partner ,masukan no partner 28439 bagi memudahkan urusan melalui LD

Untuk Keterangan atau maklumat Lanjut boleh melalui Wassap,page fb WeltradeMY ,Youtube Channel,telegram dan IG Weltrademy
www.wassap.my/+60134099787
www.facebook.com/WeltradeMY
www.youtube.com/channel/UClUHYCMfSpQexT0Ay_Zs-hw/featured
t.me/weltrademalaysiaofficial
www.instagram.com/weltrademy/

Related Posts

Refinance Rumah

Mempunyai Masalah Kewangan? Hutang Terlalu Banyak?Refinance Rumah ialah Solusi Anda!Dapatkan

Refinance Rumah

Mempunyai Masalah Kewangan? Hutang Terlalu Banyak?Refinance Rumah ialah Solusi Anda!Dapatkan

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Send this to a friend